SP6 Zawiść

Szukaj

Idź do treści

Sześciolatek w szkole

WYNIKI ANKIETY DOTYCZACEJ PRZYGOTOWANIA SZKOŁY DO PRZYJĘCIA UCZNIÓW 6-LETNICH:

Po czym poznać, że dziecko jest gotowe do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej?

Dzieci gotowe do podjęcia nauki przede wszystkim chcą iść do szkoły. Są zainteresowane szkołą i tym, co wiąże się z pełnieniem roli ucznia, a spędzanie czasu bez rodziców, wśród rówieśników nie jest dla nich problemem. Potrafią samodzielnie ubrać i rozebrać się, umyć, zjeść posiłek, a także skorzystać z toalety. Posługują się mową w sposób zrozumiały dla otoczenia. Wypowiadają się zdaniami, potrafią poinformować o swoich potrzebach. Potrafią też powiedzieć, jak się nazywają, ile mają lat i gdzie mieszkają. Chętnie bawią się z rówieśnikami w gry i zabawy dziecięce, przestrzegając reguł. Potrafią skupić się na zadaniu i starają się doprowadzić je do końca. Poprawnie trzymają ołówek, posługują się nożyczkami, lepią z plasteliny i rysują. Interesują się czytaniem i pisaniem, słuchają bajek, wierszy, zapamiętują elementy obrazków. Potrafią pokazać lewą i prawą stronę. Liczą: dodają i odejmują pomagając sobie rachowaniem na palcach lub przedmiotach (kasztany, guziki, patyczki). Znają rośliny i zwierzęta, żyjące na polu, w lesie, na łące. Wiedzą, jakie zmiany zachodzą w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku. Potrafią powiedzieć, co trzeba zrobić, żeby chronić rośliny i zwierzęta. Dzieci śpiewają piosenki, tańczą i muzykują. Rysują, malują, tworzą proste kompozycje i konstrukcje. Potrafią odpowiednio zachować się w kinie, na koncercie, wystawie. Budują z klocków. Majsterkują z pomocą prostych narzędzi. Interesują się urządzeniami technicznymi. Rozpoznają i nazywają zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku.

Żródło: www.ore.edu.pl


Strona główna | Szkoła | Pracownicy | Aktualności | Osiągnięcia | Wykaz podręczników | Programy nauczania | Organizacja pracy szkoły | Zajęcia pozalekcyjne | Świetlica | Biblioteka | Rada Rodziców | Sześciolatek w szkole | Samorząd uczniowski | Reforma oświaty | Mapa witryny


Powrót do treści | Wróć do menu głównego